Nieuwe huisstijl voor WAAK

24 maart 2021
WAAK - nieuwe huisstijl

Vandaag steken we ons in het nieuw. We zetten ons lentefris, op ons paasbest. Omdat we trots zijn op wie we zijn, omdat we fier zijn om wat we zijn.

Was het oude logo van WAAK dan fout? Nee hoor, zeker niet. Maar misschien een beetje ‘gedateerd’ (niet meer in de mode). Het oude logo straalt doordachte grondigheid en degelijkheid uit. Aangevuld met de handgeschreven ondertitel: Mensgericht  Ondernemen. Da’s wat WAAK is, dat is wat WAAK ademt.

WAAK - logo

Het nieuwe logo wil net hetzelfde uitstralen maar dan iets groener-duurzamer en ook iets bruisender-dynamischer. We gaan WAAK niet veranderen omdat het logo veranderd is. Nee, eerder omdat WAAK doorheen de jaren veranderd is, passen we het logo aan. En dat is WOW!

Kom meer te weten over WAAK

Betekenis van het logo

We kozen voor een kleurrijk logo als symbool voor onze bruisende organisatie met een diversiteit aan mensen en activiteiten. Divers maar duidelijk afgelijnd: we kleuren binnen de lijntjes. 

Je herkent de W van WAAK, weliswaar zonder scherpe kantjes. Een wendbare W met golven waarop onze medewerkers kunnen doorstromen.

Je herkent ook een bloem. Of misschien zie jij er wel een vlinder in. Je kiest maar. Het is in ieder geval een groeiende en bloeiende vorm met veel kansen tot ontplooiing.

Blauw is de kleur van zee en lucht en staat voor logisch redeneren en intelligentie, vertrouwen en stabiliteit, loyaliteit en partnership.

Groen is een natuurkleur en staat voor groei, ontwikkeling en ontplooiing, leven, balans, harmonie en rust, duurzaamheid en veiligheid.

Wit is de kleur van vrede, helderheid en perfectie.

Betekenis van de baseline

Works great. Since 1965.

Deze 2 krachtige woorden zeggen heel veel. Samenwerken met WAAK werkt niet alleen goed, het werkt ‘great’. Dit telt zowel voor onze klanten als voor onze werknemers. 

Naar klanten willen we ons profileren als een betrouwbare partner die duurzame relaties belangrijk vindt. Dit willen we accentueren door onze opstartdatum toe te voegen.

We kozen voor de Engelse taal omwille van de inzetbaarheid op alle commerciële beurzen in zowel binnen- als buitenland en het toenemend belang van export.

Ja, ik wens meer informatie

Ook interesse in
Laat ons van uw project horen!

Ja, ik wens me in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik wens graag berichten te ontvangen over volgende onderwerpen